De Vitra Eames kunststof fauteuil DAW combineert een houten onderstel met een mooi gebogen, kunststof schaal.
De Vitra Eames kunststof fauteuil DAW combineert een houten onderstel met een mooi gebogen, kunststof schaal.
De Vitra Eames kunststof fauteuil DAW combineert een houten onderstel met een mooi gebogen, kunststof schaal.
De lichte en elegante Eames Plastic Chairs van Vitra zijn al meer dan 60 jaar een wereldwijd begrip en staan ook bekend als de draadstoel met het Eiffel onderstel.
De lichte en elegante Eames Plastic Chairs van Vitra zijn al meer dan 60 jaar een wereldwijd begrip en staan ook bekend als de draadstoel met het Eiffel onderstel.
De lichte en elegante Eames Plastic Chairs van Vitra zijn al meer dan 60 jaar een wereldwijd begrip en staan ook bekend als de draadstoel met het Eiffel onderstel.
De lichte en elegante Eames Plastic Chairs van Vitra zijn al meer dan 60 jaar een wereldwijd begrip en staan ook bekend als de draadstoel met het Eiffel onderstel.
De lichte en elegante Eames Plastic Chairs van Vitra zijn al meer dan 60 jaar een wereldwijd begrip en staan ook bekend als de draadstoel met het Eiffel onderstel.
De lichte en elegante Eames Plastic Chairs van Vitra zijn al meer dan 60 jaar een wereldwijd begrip en staan ook bekend als de draadstoel met het Eiffel onderstel.
De Eames Plastic Chair PACC is een herinterpretatie van de Eames fiberglass chairs uit 1948 en nu beschikbaar met een recycled plastic kuip.
In de jaren vijftig begonnen Charles en Ray te experimenteren met gebogen en gelaste draad, waarvan deze tijdloze kruk o.a het prachtige resultaat is.
In de jaren vijftig begonnen Charles en Ray te experimenteren met gebogen en gelaste staaldraad. Geïnspireerd op dienbladen, kledingvormen wire manden, ontwikkelde Eames Office een aantal iconische stukken , waaronder deze kruk.
In de jaren vijftig begonnen Charles en Ray te experimenteren met gebogen en gelaste draad. Geïnspireerd op dienbladen, kledingvormen wire manden, ontwikkelde Eames Office een aantal iconische stukken , waaronder deze kruk.
De miniaturen van Vitra zijn echte verzamelobjecten deze laten de klassiekers uit de geschiedenis van het moderne meubilair zien.
De miniaturen van Vitra zijn echte verzamelobjecten deze laten de klassiekers uit de geschiedenis van het moderne meubilair zien.
Het Zwitserse Vitra produceert al sinds de jaren vijftig prachtige en iconisch stoelen, tafels, lampen en woonaccessoires voor zowel particuliere woningen als kantoren en openbare ruimtes. De kracht van het merk zijn de producten, ontworpen door werelds meest gerenommeerde designers als Charles en Ray Eames, Verner Panton, Jean Prouvé, Hella Jongerius, de gebroeders Bouroullec en vele anderen. Samen met hen maakt men kwalitatief hoge designmeubels met oog voor duurzaamheid en innovativiteit. Vitra heeft al vele design klassiekers op haar naam staan, zoals de zeer populaire Eames Loungechair en de Eames Plastic Chairs. De samenwerking tussen Vitra en Ray en Charles Eames in de jaren 40/50 is dan ook een gouden greep geweest.
De Vitra Stoelen:
Vitra staat heel bekend om de stoelen collectie. Zo is er bijvoorbeeld de Panton Chair, DSW, DAR, DAW en de DSR serie, alle heel specifiek en iconische inmiddels.
De Vitra tafels:
Er zijn eettafel bijzettafels en salontafels , de meest zijn ontworpen door Charles & Ray Eames. Maar ook de tafels van de andere ontwerpers zijn heel inmiddels heel bekend, denk hier bij aan de salon tafel van de ontwerper Isamu Noguchi. deze tafel heeft een sculpturale organische vorm en een dito glazen tafelblad .
Vitra Lampen:
Dan denk je meteen aan de Akari collectie deze bestaat uit maar liefs uit meer dan 55 uitvoeringen, deze serie is ontworpen door Isamu Noguchi. De serie is bestaat uit vloerlampen, hanglampen en tafellampen. Alle deze lampen worden nog steeds met de hand gemaakt van shoji-papier en daardoor mooi traditionele gefilterd hierdoor ontstaat er een warme gloed en een aangename sfeer.
Vitra Klokken
Alle klokken van Vitra zijn ontworpen door George Nelson, een bekende designer uit de Verenigde Staten.Tegenwoordig wordt de studio van designer George Nelson als één van de grondleggers van het Amerikaanse modernisme en één van de invloedrijkste Amerikaanse meubelontwerper van de jaren vijftig. Nelson was actief als ontwerper, graficus, architect, organisator van tentoonstellingen, designmanager en promotor van het design. Als designcriticus en theoreticus is hij ook de auteur van een aantal boeken ‘Tomorrow’s House’ (1947), ‘Problems of Design’ (1957), ‘How to see’ (1977), ‘On Design’ (1979), en een bijzonder rijk journalistiek oeuvre dat de internationale benadering van het design en de architectuur decennia lang heeft beïnvloed.