Verzend en retour voorwaarden

VERZENDEN:

*Coronavirus / COVID-19:
Momenteel krijgen we veel vragen over de gecommuniceerde indicatieve leveringstijden van de on-line bestellingen,  deze kunnen met enkele dagen vertraagd zijn door extreme drukte bij onze vervoerders (DHL / PostNL). Onze showroom is "gewoon" open.

De levertijden.

Bestelt u van maandag t/m vrijdag voor 16:00 uur, dan wordt uw artikel dezelfde dag nog verzonden (mits deze op voorraad zijn), artikelen die op zaterdag / zondag zijn besteld worden maandag verzonden (mits op voorraad). Heeft u specifieke wensen met betrekking tot de verzending (bijv. ophalen bij DHL punt) of een avondlevering, dan is het mogelijk dit aan te geven bij uw bestelling.
Voor de goede orde: alle levertijden op onze online shop zijn indicatief. Helaas is het voor ons niet altijd mogelijk om alle artikelen snel te leveren, bijvoorbeeld wanneer wij deze niet op voorraad hebben of deze tijdelijke niet voorradige zijn bij onze leveranciers. Ook kunnen de levertijden oplopen voor een artikel die speciaal voor u gemaakt wordt . De indicatieve levertijden staan vermeld bij de artikelen in onze web-shop.

VOLGEN VAN UW BESTELLING:

Deze kunt u volgen door in te loggen op onze online site, of met uw "track and trace" nummer die u van ons krijgt toegezonden.

Ook krijgt u van ons bericht wanneer de bestelling verstuurd is.

verzendkosten:

gratis verzending *

Avantisport  

Voor een snelle en betrouwbare verzending maken wij gebruik van post NL en DHL pakketten.
deze worden in Nederland en België gratis naar u toe verzonden vanaf € 50,-.

Voor een bestelling onder € 50,- bedrag rekenen wij € 3,95 aan verzend kosten.

Uw bestelling wordt verzekert en verzonden met een track&trace code.
 

 * Wanneer uw product naar het buitenland moet worden verzonden, brengen wij de daarvoor geldende tarieven in rekening. 


Indien uw pakket aan de buitenzijde zichtbaar beschadigd is.


Reclamaties t.a.v een beschadigd pakket dienen binnen 2 dagen te worden gemeld. Na deze periode wordt geacht dat de afnemer het geleverde in goede conditie te hebben ontvangen en aanvaard.

Wij hopen en zijn er vrij zeker van dat u tevreden bent met uw aankoop bij Nordic New.

Mocht het echter zo zijn dat de goederen aan de buitenzijde (indien zichtbaar) defect, of beschadigd zijn dient u dit direct te melden aan de bezorger van de pakketdienst. (deze zal hiervan een aantekening maken) 
Neem zo snel mogelijk contact op met ons, met opgaaf van reden. Wij zorgen ervoor dat u z.s.m. een nieuw product krijgt.


Het pakket zit beschadigd in de doos/verpakking /vermist.


Wanneer het pakket dat u ontvangen hebt tijdens het vervoeren beschadigd is geraakt, kunt u het product naar ons retourneren binnen 4 dagen om omgeruild te worden.

Neem zo snel mogelijk contact met ons op, met opgaaf van reden. U krijgt van ons een retourcode die u bij het pakket dient in te voegen zodat wij snel en efficiënt kunnen reageren. Wij zorgen ervoor dat u z.s.m. een nieuw product krijgt. Uw verzendkosten zullen worden vergoed.


Zodra wij uw bestelling hebben verstuurd (behoudens partij post of enveloppe post) ontvangt u van ons een "Track- and Trace" nummer waarmee u online op de website van PostNL kunt nagaan waar uw pakketje zich bevindt. 

Een verzonden pakket blijft voor risico van Nordic New tot op het moment van in ontvangst name door de klant. Indien het pakket niet binnen 4 werkdagen na verzending bezorgd is adviseren wij u contact op te nemen met ons. Wij nemen dan contact op met onze vervoerder.
Bij een door ons als vermist getypeerd pakket zullen wij de standaardprocedure vermiste pakketten starten (onderzoek).
 
Wij zullen de vermissing van het pakket melden bij de vervoerder in kwestie. Deze zal een onderzoek instellen, dit kan tot 15 werkdagen in beslag nemen.
In afwachting van deze procedure ondernemen wij geen vervolg acties.
 
Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek van de vervoerder zijn er vervolg acties mogelijk:
 
 
Het pakket zal opnieuw naar het aflevering adres verzonden worden. Indien het pakket niet langer gewenst is zal na het pakket retour te hebben ontvangen in het magazijn het volledige orderbedrag gerestitueerd worden, behoudens de verzendkosten buiten Nederland.
 
 
Er zal een nieuw pakket samengesteld worden en deze zal naar de klant worden verzonden, indien gewenst is restitutie van het orderbedrag mogelijk.
 
 
Indien de vervoerder het bewijs heeft geleverd dat het pakket is afgeleverd ontslaat dit Nordic New van elke vervolgactie.
 
Schaderapport bij Europa 3 en Wereld: wanneer je verstuurt naar landen uit Europa 3 en Wereld geldt een extra voorwaarde, welke afhankelijk is per vervoerder. Als er schade is dan moet de consument naar het dichtstbijzijnde postkantoor toe om een schaderapport op te laten stellen. Op dit schaderapport dient een stempel te staan ter akkoord.

 


RETOURNEREN OF RUILEN:

Wanneer u bij ons een verkeerd product besteld heeft, of wanneer u spijt heeft van uw bestelling kunt u tegen onderstaande voorwaarden de bestelling retourneren of ruilen.

AANSPRAKELIJKHEID RETOURZENDING:

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat NordicNew niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een track&trace code en bewaar deze goed, of retourneer het artikel in bij ons in de showroom.

In het geval van een defect of wanneer u een verkeerd artikel ontvangen heeft dan betaalt Nordic New uiteraard de kosten voor het retourneren.

Retourzendingen worden geaccepteerd als het artikel onbeschadigd en ongebruikt is. Stel ons op de hoogte en stuur het artikel binnen 14 dagen terug vergezeld van de originele factuur of pakbon in een deugdelijke verpakking en stuur het artikel naar:

Nordic New
Amethistweg 53
2665 NT Bleiswijk

UITSLUITINGEN:

Sommige producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Dit geldt voor producten die door Nordic New besteld worden in overeenstemming met uw specifieke wensen en eisen (ook wel op maat gemaakte producten genoemd of "made to order product".

Denk hierbij aan op jouw verzoek een specifieke kleur , beklede stoelen, fauteuils en banken of een bepaalde uitvoering van een artikel. Ook lichtbronnen (gloeilampen) vallen buiten de garantie, dit door het voor ons niet te controleren feit of deze recent zijn gekocht, en onze sale / showroom artikelen, deze worden verkocht in de condities waarin deze verkeren en kunnen daarom niet worden geretourneerd. (Zie ook algemene voorwaarden).

Op bestelling gemaakte artikelen 'worden gedefinieerd als artikelen die worden besteld volgens de specificaties van de klant en in productie worden genomen volgens deze specificaties. Het omvat ook bepaalde verlichting en meubels die we niet op voorraad hebben en op aanvraag worden gekocht.

Voorbeelden van op bestelling gemaakte artikelen zijn onder meer meubels, verlichting, jaloezieën, gordijnen, tapijten en vloerkleden.

Zodra een bestelling is bevestigd bij de leverancier of de productie is begonnen, kunnen "op bestelling gemaakte artikelen" niet worden terugbetaald, gewijzigd of geruild. Als u op enig moment wijzigingen wilt aanbrengen in uw "Op bestelling gemaakt artikel", MOET u zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Gezien de productiefase zullen we ons best doen om door te gaan met uw verzoek. Gezien de aard van het verzoek, is de klant verplicht om deze vergoeding onmiddellijk te betalen als er extra kosten in rekening worden gebracht.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om volledig op de hoogte te zijn van de afwerkingen, kleuren en maten die ze specificeren. Het is ook de verantwoordelijkheid van de klant om onze bevestigingsmail te controleren om er zeker van te zijn dat alle producten correct zijn besteld. Houd er ook rekening mee dat u de informatie van de bestelling in woorden moet lezen, aangezien afbeeldingen die online of in een e-mail worden getoond, nooit een bevestiging zijn van de juiste bestelde artikelen. Als u het niet zeker weet, neem dan altijd contact met ons op via de webshop of bezoek onze showroom te Bleiswijk en vraag om monsters cq (kleur)stalen.


(!) Als u buiten de gestelde voorwaarden een artikel terugstuurt dan kunnen we deze niet accepteren.
Neemt u in geval van twijfel alstublieft contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 0031(0)85-1303619 (bereikbaar op werkdagen (behalve zondag) van 10:00 tot 18:00) of naar [email protected]