Het boek 'Robots 1:2' is een catalogus waarin de speelgoedrobots van de R.F. Robot Collection in het Vitra Design Museum worden gepresenteerd.
De Vitra Toolbox van Arik Levy is een fun design opberger gemaakt van recycled plastic, erg handig voor op uw bureau, keukenblad of terras.
De Vitra Toolbox van Arik Levy is een fun design opberger gemaakt van recycled plastic, erg handig voor op uw bureau, keukenblad of terras.
De Vitra Toolbox van Arik Levy is een fun design opberger gemaakt van recycled plastic, erg handig voor op uw bureau, keukenblad of terras.
De Vitra Toolbox van Arik Levy is een fun design opberger gemaakt van recycled plastic, erg handig voor op uw bureau, keukenblad of terras.
De Vitra Toolbox van Arik Levy is een fun design opberger gemaakt van recycled plastic, erg handig voor op uw bureau, keukenblad of terras.
De Vitra Toolbox van Arik Levy is een fun design opberger gemaakt van recycled plastic, erg handig voor op uw bureau, keukenblad of terras.
Het boek Eames & Vitra geeft een boeiend overzicht en een inkijk in de lange samenwerking tussen het gerenommeerde Amerikaanse designduo en de Zwitserse meubelfabrikant.
De S-Tidy organizer van Zwitserse ontwerper Michel Charlot heeft een organisch en modern design, en biedt veelzijdige gebruiksmogelijkheden.
De Vitra O-Tidy van Michel Charlot is een handige organizer voor op je bureau en brengt een vleugje vrolijkheid in uw persoonlijke werkomgeving.
Het Umbrella House Project volgt de reis van dit beroemde huis, van de originele plannen en bouwkundige tekeningen tot foto's die het huis documenteren op zijn eerste locatie in Tokio .
De Vitra Eames Quotes-posters van Ray en Charles Eames gaan over hun gedachten over design en kunst en het leven.
De zachte en praktische Vitra Seat Dots van Hella Jongerius zijn ronde, universele zitkussens geschikt voor allerlei stoelen.
De zachte en praktische Vitra Seat Dots van Hella Jongerius zijn ronde, universele zitkussens geschikt voor allerlei stoelen.
De functionele Vitra papiermand Happy Bin van Michel Charlot is met zijn organische vorm en brede kleurkeuze allesbehalve een saaie prullenmand.
Het Zwitserse Vitra produceert al sinds de jaren vijftig prachtige en iconisch stoelen, tafels, lampen en woonaccessoires voor zowel particuliere woningen als kantoren en openbare ruimtes. De kracht van het merk zijn de producten, ontworpen door werelds meest gerenommeerde designers als Charles en Ray Eames, Verner Panton, Jean Prouvé, Hella Jongerius, de gebroeders Bouroullec en vele anderen. Samen met hen maakt men kwalitatief hoge designmeubels met oog voor duurzaamheid en innovativiteit. Vitra heeft al vele design klassiekers op haar naam staan, zoals de zeer populaire Eames Loungechair en de Eames Plastic Chairs. De samenwerking tussen Vitra en Ray en Charles Eames in de jaren 40/50 is dan ook een gouden greep geweest.
De Vitra Stoelen:
Vitra staat heel bekend om de stoelen collectie. Zo is er bijvoorbeeld de Panton Chair, DSW, DAR, DAW en de DSR serie, alle heel specifiek en iconische inmiddels.
De Vitra tafels:
Er zijn eettafel bijzettafels en salontafels , de meest zijn ontworpen door Charles & Ray Eames. Maar ook de tafels van de andere ontwerpers zijn heel inmiddels heel bekend, denk hier bij aan de salon tafel van de ontwerper Isamu Noguchi. deze tafel heeft een sculpturale organische vorm en een dito glazen tafelblad .
Vitra Lampen:
Dan denk je meteen aan de Akari collectie deze bestaat uit maar liefs uit meer dan 55 uitvoeringen, deze serie is ontworpen door Isamu Noguchi. De serie is bestaat uit vloerlampen, hanglampen en tafellampen. Alle deze lampen worden nog steeds met de hand gemaakt van shoji-papier en daardoor mooi traditionele gefilterd hierdoor ontstaat er een warme gloed en een aangename sfeer.
Vitra Klokken
Alle klokken van Vitra zijn ontworpen door George Nelson, een bekende designer uit de Verenigde Staten.Tegenwoordig wordt de studio van designer George Nelson als één van de grondleggers van het Amerikaanse modernisme en één van de invloedrijkste Amerikaanse meubelontwerper van de jaren vijftig. Nelson was actief als ontwerper, graficus, architect, organisator van tentoonstellingen, designmanager en promotor van het design. Als designcriticus en theoreticus is hij ook de auteur van een aantal boeken ‘Tomorrow’s House’ (1947), ‘Problems of Design’ (1957), ‘How to see’ (1977), ‘On Design’ (1979), en een bijzonder rijk journalistiek oeuvre dat de internationale benadering van het design en de architectuur decennia lang heeft beïnvloed.